A DANCE WITH THE DEVIL/SCHOOL BENCHES, GIFTED CHILD

 


 

Love at first sight leads Samantha, a New York publisher, to marry Leonard, a dark and mysterious businessman on a whim.  She moves in with her rich and powerful husband in an upscale building, but soon supernatural events occur around her...





Like almost all my scripts, "A DANCE WITH THE DEVIL" takes place in New York city, you can feel the influence of Argento in this one too, certainly that of "Inferno", the first film by the master of horror I saw on TV when I  was a teenager, but also a lot of "Rosemary's baby"...Especially in the building I describe, I remember having this incredible place in mind when writing the film. I started this story even younger than when I wrote "CARNIVAL", on the school benches. I needed to escape, and school wasn't providing that, I needed to create stories...I did finish  "dance with the devil" 2 years after writing Carnival, which is technically my first feature film script.





The doctors had labeled me as "gifted child", I was learning faster than the others and I was also bored with them prodigiously, so I was escaping with my mind, I've always escaped...

Jordan Tate.

Un coup de foudre pousse Samantha, une éditrice New Yorkaise à épouser Leonard, un ténébreux et mystérieux homme d'affaire sur un coup de tête.  Elle emménage alors avec son riche et puissant époux dans un immeuble huppé de la ville, mais très vite des évènements surnaturels se produisent autour d'elle...

Comme tous mes scénarios ou presque, "Une dance avec le diable" se déroule à New York, on ressent l'influence d'Argento dans celui-là aussi, certainement celle d'Inferno le premier film que j'ai vu du maitre de l'horreur, mais également beaucoup celle de Rosemary's baby...En particulier dans l'immeuble que je décris, je me souviens avoir ce lieu incroyable en tête en écrivant le film. J'ai commencé cette histoire encore plus jeune que lorsque j'ai écrit CARNIVAL, sur les bancs de l'école. J'avais besoin d'évasion, et l'école ne m'apportait pas cela, j'avais besoin de créer des histoires...J'ai par contre terminé une dance avec le diable 2 ans après avoir écrit Carnival, qui reste techniquement mon premier script de long métrage.

Les médecins m'avait classée dans "les surdouées" j'apprenais plus vite que les autres et je m'ennuyais également avec eux prodigieusement, je m'évadais donc par mon esprit, je me suis toujours évadée...

Jordan Tate.

Comments

Popular Posts